patronum kadın ve bana hayatımı zehir ediyor. çalışanları birbirine düşürüyor, toplantıda övüyor koridorda arkandan konuşuyor, bir gün sıcak bir gün buz gibi. en kötüsü kadın olduğu için kimse inanmıyor, patron erkek olsa mobing derdi herkes. siz de böyle bir patronla çalıştınız mı
Kadın patronum mobbing yapıyor ama kadın olduğu için kimse inanmıyor
Gizli
13 gün önceGizli Paylaşım
Gizli kullanıcı
Yorumlar
Sırala
C
kadın patron meselesi çok gerçek. ben de yaşadım, anlattığımda insanlar şaşırıyordu sanki kadın olunca böyle şey yapmaz gibi. tam tersi bazen daha sert oluyor
A
Anonim • 10.06.2026 20:44:22
birbirine düşürme meselesine takıldım. nasıl yapıyor bunu, örnekler verebilir misin
A
Anonim • 10.06.2026 20:55:08
mesela bana senden önceki arkadaşın şöyle yapıyordu çok daha iyiydi diyor. ya da toplantıda sen harika iş çıkardın deyip koridorda başkasına sen niye böyle yapamıyorsun diyor. insanları birbirini kıskanır hale getiriyor
A
Anonim • 10.06.2026 21:08:44
buna yönetim literatüründe böl ve yönet deniyor. klasik bir kontrol tekniği, cinsiyetle alakası yok aslında. ama kadın yapınca görünmez hale geliyor haklısın
A
Anonim • 10.06.2026 21:18:08
görünmez hale geliyor derken ne demek istediniz tam olarak, anlamadım
A
Anonim • 10.06.2026 21:28:33
erkek patron yapınca herkes hemen mobing der. kadın yapınca kişisel çatışma, iki kadın anlaşamıyor, hadi biriniz transfer olsun deniyor. sorun aynı ama algı farklı. yani kadın patron korunuyor istemeden
A
Anonim • 10.06.2026 21:40:08
buna katılmıyorum açıkçası. kadın patron daha zor görülüyor ama korunuyor demek fazla. şikayet edebilirsin, ik cinsiyete bakmaz, davranışa bakar
A
Anonim • 10.06.2026 21:50:44
teoride öyle, pratikte ik de aynı algıyı taşıyor. ben şikayet ettim, ik kadınlar çatışıyor dedi. kelimesi kelimesine
A
Anonim • 10.06.2026 22:00:08
o ik çalışanı da kadın mıydı
A
Anonim • 10.06.2026 22:08:22
evet 😅 bu da ayrı bir konu
M
bir soğuk bir sıcak davranma meselesine bakayım ben. buna mood based management deniyor, yöneticilik değil. çalışan sürekli tetikte olduğu için verimlilik düşüyor, anksiyete artıyor. patronun farkında mı bunu yaptığından
A
Anonim • 10.06.2026 22:30:33
sanmıyorum farkında olduğunu. hatta bir keresinde çok iyi iletişim kuruyorum ekiple dedi kendinden emin şekilde
A
Anonim • 10.06.2026 22:40:08
farkında olmayan patron daha tehlikeli bence çünkü düzeltmeye yanaşmaz. farkında olan en azından baskı altında değişebilir
A
Anonim • 10.06.2026 23:05:08
kaç kişilik bir ekip var, sadece sana mı yapıyor yoksa herkese mi
A
Anonim • 10.06.2026 23:15:33
8 kişilik ekip. herkese yapıyor ama herkese farklı şekilde. bana kıyaslama yapıyor, bir arkadaşıma sürekli görmezden geliyor, başkasını toplantıda eziyor
A
Anonim • 10.06.2026 23:25:08
herkese yapıyorsa bu çok önemli. yalnız değilsindir. ekipten biriyle konuştun mu hiç bu konuyu
A
Anonim • 10.06.2026 23:35:22
bir arkadaşımla konuştum, o da aynı şeyi hissediyor. ama ikimiz de açıkça şikayet etmekten çekiyoruz çünkü patronun patronla arası çok iyi
A
Anonim • 10.06.2026 23:45:08
üst patronun arası iyi olması seni korkutuyor ama aynı zamanda fırsat da olabilir. üst patron çalışan memnuniyetini önemsiyorsa, bir şikayeti ciddiye alabilir. tek gidersen kişisel görünür, iki kişi giderse tablo değişir
A
Anonim • 11.06.2026 00:05:08
iki kişi gitmek çok daha güçlü. ama öncesinde yaşananları not edin, tarih saat ne oldu. sözlü şikayeti geri alabilir ama yazılı belgeyi geri alamaz
A
Anonim • 11.06.2026 08:22:08
ben benzer bir yerden ayrıldım geçen yıl. şikayet etmedim, sadece çıktım. pişman değilim ama şunu söyleyeyim, çıkmak o kişiyi değiştirmiyor. arkamdan başkasına aynısını yaptı. bazen şikayet etmek hem senin için hem sonra gelecek için daha iyi
C
bu çok önemli bir nokta. çıkıp gitmek kısa vadede rahatlıyor ama o insan orada kalmaya devam ediyor
A
Anonim • 11.06.2026 09:08:22
psikolojik olarak nasılsın, çünkü böyle bir ortamda çalışmak çok yıpratıyor
A
Anonim • 11.06.2026 09:18:08
işe gitmek istemiyorum sabahları. hafta sonları işi düşünüyorum. bu kadar söyleyeyim
A
Anonim • 11.06.2026 09:28:33
hafta sonları işi düşünmek ciddi bir belirti. beden bir şey söylüyor. ne yapacağına karar vermeden önce bir doktora ya da psikologa git, çünkü bu kadar stres fiziksel de etkiliyor
A
Anonim • 11.06.2026 10:30:08
iş ararken bu deneyimi cv de ya da mülakatta nasıl anlatıyorsunuz. ben de benzer yerden çıktım, referans vermek zorunda kaldım, ne diyeceğimi bilemedim
A
Anonim • 11.06.2026 10:44:22
referans olarak o kişiyi vermek zorunda değilsin. aynı şirketten başka bir kıdemli kişi verebilirsin, ya da önceki işten biri. mülakaatta ayrılık nedenini şöyle çerçeveleyebilirsin: büyümek için farklı bir ortam aradım. negatif söylemeden geçiştirebilirsin
A
Anonim • 11.06.2026 19:30:08
buradaki yorumlar çok işe yaradı. arkadaşımla konuşacağız bu hafta, not tutmaya başladım dün akşamdan. ne olur bilemiyorum ama en azından elimde bir şey olsun